Beiträge: 256
Themen: 3
Registriert seit: Jun 2011
Bewertung:
0
Bedankte sich: 23
103x gedankt in 79 Beiträgen
Mein C3G 1994 hatte 2010 ähnliche Probleme. Erst hiess es in der Werkstatt der Kat kaputt, dann völlig komische Werte in XR25pc die ich selber augelesen habe. Da ich der Software nicht getraut hatte und ich kurzerhand mit ner Leitung zu nem anderem Auspuff doch noch die AU geschafft hatte, bin ich das Auto bis 2012 gefahren und habe mir dann nen 2001er geholt fürn 700€. Beste Entscheidung...
Hatte mir sogar damals nen neues motorsteuergerät bei Ebay geholt. Hat aber nix gebracht. Der Verbrauch lag bei um die 12liter.
Beiträge: 256
Themen: 27
Registriert seit: Jun 2018
Bewertung:
0
Bedankte sich: 28
22x gedankt in 18 Beiträgen
Failed again , lambda high, co passed after redoing the test after warming up the engine on 3500 rpm.
Beiträge: 2.422
Themen: 8
Registriert seit: Jul 2016
Bewertung:
5
Bedankte sich: 40
586x gedankt in 502 Beiträgen
Exhaust leakage. The donut ring needs no paste. And close the pipe downwards the engine in the air box.
Its for eliminating powerless warm air. Map sensor should be tested.
Beiträge: 256
Themen: 27
Registriert seit: Jun 2018
Bewertung:
0
Bedankte sich: 28
22x gedankt in 18 Beiträgen
I had to put paste outside the donut ring because there was a leak. I retested and no more leaks.
Tested fuel pressure. 1 bar ok. Tested fuel pressure regulator by pinching return hose. 2.5 bar ok. Tested fuel flow. 1.5 liter in 50 seconds ok. I removed the monopoint system and going to test . Already found the bottom gasket doesn't look good.
Beiträge: 256
Themen: 27
Registriert seit: Jun 2018
Bewertung:
0
Bedankte sich: 28
22x gedankt in 18 Beiträgen
They finally let me pass after few tries. On high rpm I can get it to the 1.03 limit. I have no idea what else I can do to make the lambda lower. Nex year I will try to put paper towel in the exhaust if they let me.
Beiträge: 2.422
Themen: 8
Registriert seit: Jul 2016
Bewertung:
5
Bedankte sich: 40
586x gedankt in 502 Beiträgen
Wait for warm engine. Lambda is almost inactive, but also reacting too late .
Record rpm, throttle, speed, absolute pressure and lambda, idle and when 2500 rpm.
Beiträge: 2.422
Themen: 8
Registriert seit: Jul 2016
Bewertung:
5
Bedankte sich: 40
586x gedankt in 502 Beiträgen
Really bad, but luckily admission valve.
I think its an old version without counter nuts.
So why could this happen? Look for the nut.
This is why valve clearance has to be checked so often in C3G.
Beiträge: 31.124
Themen: 222
Registriert seit: May 2007
Bewertung:
131
Bedankte sich: 6279
6600x gedankt in 5455 Beiträgen
Naja, jetzt weißt du wenigstens dass man gut kontern muss.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Beiträge: 2.422
Themen: 8
Registriert seit: Jul 2016
Bewertung:
5
Bedankte sich: 40
586x gedankt in 502 Beiträgen
O2 Sensor looks really bad, except when in higher rpm.
Could be a leakage in the manifold or pistons.
Good Sensors have 0.2 to 0.9 volts.
U should drive a while at higher speeds to get rid of petrol in the exhaust.
The rest is out of sight for more help.