Beiträge: 12
	Themen: 2
	Registriert seit: Nov 2011
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 4
	2x gedankt in 1 Beiträgen
	 
	
	
		So wie ich das sehe ist moDiag express aber nur für motordaten, ich benötige es wegen ABS muss rausbekommen wo der fehler liegt abs sensor hab ich auf der rechten seite vorn schon getauscht da war das Kabel durchgetrennt.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.576
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
223
Bedankte sich: 7421
	8023x gedankt in 6551 Beiträgen
	 
	
	
		Dann schau mal ob du überhaupt eine Verbindung hinbekommst.
Hier 
http://www.twingotuningforum.de/thread-38098.html geht es auch nicht, da liegt es aber am defekten ABS.
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 1.558
	Themen: 26
	Registriert seit: Oct 2015
	
Bewertung: 
7
Bedankte sich: 128
	360x gedankt in 323 Beiträgen
	 
	
	
		also beim 98er ist der eckige Stecker nur für den Motor und Abs kannst du damit nicht messen.
ab 99 gibt es eine andere Buchse und auch das Abs ist ein anderes.
Quelle Renault Walsrode
	
	
	
Bei allen Schrauber-Tips, die ich hier gebe, setze ich vorraus, daß der, der sie umsetzt genau weiß, was er tut  
 
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.576
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
223
Bedankte sich: 7421
	8023x gedankt in 6551 Beiträgen
	 
	
	
		First check that you have connection to the K and L line as well as ground.
This is easy to measure becaus every divice connected to the bus has a ??kohm termination resistor.
I think it is 47 kohm, but you might measure 22 kohm because of the airbag controller that is connected to the bus.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
	
	
		Broadcast, were you able to connect a Magneti Marelly ECU to ddt2000? I can't establish a connection. I tried many combinations.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.576
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
223
Bedankte sich: 7421
	8023x gedankt in 6551 Beiträgen
	 
	
	
		I only tried this with Renault CAN CLIP, and that works.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
	
	
		Hi. I have the clip now. But it's barely working. I could only get the parameter list when engine is off. It shows water coolant sensor as 90 degrees so I guess it's the problem. Scanning for errors gets stuck. 
Can you tell me what were you able to do with the clip and a twingo with the square connection 12 pin? I found out if I connect the battery to external power it works better but still not so we'll. Can you help me check if I got a bad clip?
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.576
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
223
Bedankte sich: 7421
	8023x gedankt in 6551 Beiträgen
	 
	
		
		
		28.02.2020, 12:49 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.02.2020, 12:49 von Broadcasttechniker.)
	
	 
	
		With the new software version Ubatt has to be stable and above ??? volts, especially when you try to reprogram.
I only checked this on a D7F and you can read all available parameters like coolant and air temperature, throttle position, and I think ECU voltage.
And also idle stabilizer position in steps.
I dind't check O2 Sensor.
I twice had problems with airbag.
The airbag lamp would flash, but I could not read any parameters or errors.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
	
	
		I tried many versions and many operating systems. It was working partially with XP. I guess it's either a bad clip or it doesn't work well with the Magneti Marreli ecu.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.576
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
223
Bedankte sich: 7421
	8023x gedankt in 6551 Beiträgen
	 
	
		
		
		28.02.2020, 13:29 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 28.02.2020, 13:30 von Broadcasttechniker.)
	
	 
	
		With software version I meant the version of CLIP.
If you can connect to the ECU, you should be able to read the parameters above.
However, I did not try this with a C3G motor.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.576
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
223
Bedankte sich: 7421
	8023x gedankt in 6551 Beiträgen
	 
	
	
		This one should work.
Please show us some screenshots.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 2.554
	Themen: 9
	Registriert seit: Jul 2016
	
Bewertung: 
9
Bedankte sich: 42
	665x gedankt in 563 Beiträgen
	 
	
	
		No resistance is -40 degrees, use brain instead of nasty ali express garbage.