Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Twingo C06, BJ:98, OBD auslesen
#31
So wie ich das sehe ist moDiag express aber nur für motordaten, ich benötige es wegen ABS muss rausbekommen wo der fehler liegt abs sensor hab ich auf der rechten seite vorn schon getauscht da war das Kabel durchgetrennt.
Zitieren
Es bedanken sich:
#32
Dann schau mal ob du überhaupt eine Verbindung hinbekommst.
Hier http://www.twingotuningforum.de/thread-38098.html geht es auch nicht, da liegt es aber am defekten ABS.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Zitieren
Es bedanken sich:
#33
Eine sicher hilfreiche Seite ist diese hier. Ist leider alles auf Englisch aber mit Google übersetzter versteht man das schon.
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/sho...d-software
Viel Spass Very Happy
Zitieren
Es bedanken sich:
#34
also beim 98er ist der eckige Stecker nur für den Motor und Abs kannst du damit nicht messen.
ab 99 gibt es eine andere Buchse und auch das Abs ist ein anderes.
Quelle Renault Walsrode
Bei allen Schrauber-Tips, die ich hier gebe, setze ich vorraus, daß der, der sie umsetzt genau weiß, was er tut Twisted Evil
Zitieren
Es bedanken sich:
#35
Hi, I created a cable for xr25pc using the following instructions:
https://turborenault.co.uk/threads/xr25pc-cable.65005/

It doesn't work, when I watch the terminal, all I get from the car are ones.
I think something in the ecu went bad and it doesn't send the signals.
How can I fix the ecu or test if it sends signals to the diagnostic port?
I have a Magnetti Marelli ECU, C3G engine.
Zitieren
Es bedanken sich:
#36
First check that you have connection to the K and L line as well as ground.
This is easy to measure becaus every divice connected to the bus has a ??kohm termination resistor.
I think it is 47 kohm, but you might measure 22 kohm because of the airbag controller that is connected to the bus.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Zitieren
Es bedanken sich:
#37
Broadcast, were you able to connect a Magneti Marelly ECU to ddt2000? I can't establish a connection. I tried many combinations.
Zitieren
Es bedanken sich:
#38
I only tried this with Renault CAN CLIP, and that works.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Zitieren
Es bedanken sich:
#39
Hi. I have the clip now. But it's barely working. I could only get the parameter list when engine is off. It shows water coolant sensor as 90 degrees so I guess it's the problem. Scanning for errors gets stuck.
Can you tell me what were you able to do with the clip and a twingo with the square connection 12 pin? I found out if I connect the battery to external power it works better but still not so we'll. Can you help me check if I got a bad clip?
Zitieren
Es bedanken sich:
#40
With the new software version Ubatt has to be stable and above ??? volts, especially when you try to reprogram.
I only checked this on a D7F and you can read all available parameters like coolant and air temperature, throttle position, and I think ECU voltage.
And also idle stabilizer position in steps.
I dind't check O2 Sensor.

I twice had problems with airbag.
The airbag lamp would flash, but I could not read any parameters or errors.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Zitieren
Es bedanken sich:
#41
I tried many versions and many operating systems. It was working partially with XP. I guess it's either a bad clip or it doesn't work well with the Magneti Marreli ecu.
Zitieren
Es bedanken sich:
#42
With software version I meant the version of CLIP.
If you can connect to the ECU, you should be able to read the parameters above.
However, I did not try this with a C3G motor.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Zitieren
Es bedanken sich:
#43
This is the one I have: https://www.aliexpress.com/item/40003175...4c4dmiwve5
Maybe I'll sell it and buy the one with the high quality chip.
when I run a fault test it's stuck on the second error which is the canister purge valve solenoid. First error is the coolant temperature sensor and found out it has no resistance, that's why temp shows 90 degrees.
I tried version 168 on xp. And version 178 and 194 on Windows 7 and 10.
Zitieren
Es bedanken sich:
#44
This one should work.
Please show us some screenshots.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
Zitieren
Es bedanken sich:
#45
No resistance is -40 degrees, use brain instead of nasty ali express garbage.
Zitieren
Es bedanken sich:


Möglicherweise verwandte Themen…
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  OBD2 Auslesen - Geräte und/oder App Empfehlungen? domatrix 8 1.352 14.12.2023, 05:55
Letzter Beitrag: tom13
ZZTwingo1 OBD2 Daten auslesen MasterOfDesaster 3 3.408 05.05.2018, 22:46
Letzter Beitrag: MasterOfDesaster
  Phase 1 mit Airbag und Gurtstraffer mit Clip auslesen? Patchworker 2 3.754 14.03.2016, 16:23
Letzter Beitrag: Patchworker
ZZTwingo1 ABS Fehler auslesen was mache ich falsch Silver8787 6 7.912 08.02.2013, 00:38
Letzter Beitrag: mkay1985
  WFS-Transponder auslesen Harald_K 5 14.723 07.04.2012, 08:59
Letzter Beitrag: Broadcasttechniker
  Programm zun Fehlerspeicher auslesen ?? hämmer 11 17.185 30.06.2011, 15:10
Letzter Beitrag: haemmer
  OBD am Twingo auslesen - Projekt CarPC Tobi -TFNRW- 6 10.274 12.02.2009, 19:25
Letzter Beitrag: Chris - TFNRW

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste