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F4RT in the Twingo 2
#1
its a pretty easy conversion for anyone who fancy's doing it, made it fit a 5 speed box and then most parts are bolt on.

Es ist eine ziemlich einfache Umrüstung für alle, die Lust haben, es in eine 5-Gang-Box zu passen, und dann sind die meisten Teile angeschraubt.

https://youtu.be/rd-z8WQxhic

https://www.youtube.com/watch?v=acJdU6L56fU

https://www.youtube.com/user/adey1984/videos

[Bild: twingo-30152644-Q5y.jpg]
[Bild: twingo-30152700-Lw5.jpg]
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#2
Yes, first time done in 2008...

https://www.autobild.de/artikel/renault-...83737.html
Gruß
Oliver

>> ClioA Ph.3 1,6 16V Gordini - 1. Hand, EZ 10/96 - K4M powered 143PS/183Nm, 2015er Seat Alhambra II, 2.0TDI 177PS EA189 Handschalter<<
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#3
Kannte ich nicht.
Ist die Höchstgeschwindigkeit durch die Drehzahl limitiert oder durch den Windwiderstand?
Egal. So oder so irrsinnig.
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#4
Das mit deutschen tüv und ich wäre tatsächlich beim Twingo geblieben.
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#5
(03.05.2021, 10:34)Broadcasttechniker schrieb: Kannte ich nicht.
Ist die Höchstgeschwindigkeit durch die Drehzahl limitiert oder durch den Windwiderstand?
Egal. So oder so irrsinnig.

Die hatten damals einfach ein JR5 aus einem Clio RS genommen. Würde man ein JR5 vom Diesel nehmen wäre da sicher mehr Topspeed drin.
Finde die englische Motorabstimmung auch ganz gut, auf 300Nm limitiert, aber auf einem weiten Drehzahlband verfügbar, schont sicher etwas mehr die Komponenten als die 340Nm von damals...
Aber der Twingo von 2008 sah einfach so unschuldig aus mit seiner Basis-Karosse, nur die dicken Reifen tragen ein wenig viel auf, 45er Querschnitt würde besser passen, allerdings wäre er dann noch kürzer übersetzt gewesen.
Gruß
Oliver

>> ClioA Ph.3 1,6 16V Gordini - 1. Hand, EZ 10/96 - K4M powered 143PS/183Nm, 2015er Seat Alhambra II, 2.0TDI 177PS EA189 Handschalter<<
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#6
the clio rs has a JC5 and the later a TL4, this has also been build with a diesel JR5 so hydraulic clutch and cable shift work. It should easily do in excess of 150mph it geared for 172mph at 6900rpm.

Indeed the one from 2008 i saw in Germany many many years ago. We, as you say limit the torque to 300lbft (not nm that would only be 220lbft) the conrods and drivetrain are a lot safer there at around 400nm. It was a base version twingo back then, does anyone know if it is still alive?
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#7
Can you fit the the 6-speed TL4 gear box in a TwingoII?
I don´t know what happened to the vehicle from 2008, I never heard something again.
Gruß
Oliver

>> ClioA Ph.3 1,6 16V Gordini - 1. Hand, EZ 10/96 - K4M powered 143PS/183Nm, 2015er Seat Alhambra II, 2.0TDI 177PS EA189 Handschalter<<
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#8
you can yes, but it is a weak gearbox. I will probably modify the chassis to accept an Nd0 Megane gearbox in the future. Strong and can take in excess of 400bhp with little worry, the TL4 falls apart with a standard engine
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#9
just for fun

https://youtu.be/LUyI-M1fxh0
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#10
Das ist kein Spaß, das ist ein Vergehen.
That's not fun, that's an offence.
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
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#11
The heading.... Oh god... I read "Fart in the Twingo". Embarassed
-
Dieses Posting wurde maschinell erstellt und
ist deshalb auch ohne Unterschrift gültig.

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#12
Wobei das ja auch ganz witzig wäre....Laughing

[Bild: twingo-22085624-CNH.jpg]



Wobei es müsste dann heissen "M5P in the Twingo 2"....
Gruß
Oliver

>> ClioA Ph.3 1,6 16V Gordini - 1. Hand, EZ 10/96 - K4M powered 143PS/183Nm, 2015er Seat Alhambra II, 2.0TDI 177PS EA189 Handschalter<<
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#13
F4rt = fart lol the old engine was a little DAFT D4ft (silly) too lol

I spent some time putting together an intro vid for the Twingo, just trying to cover a lot of the questions I get asked regarding it and giving a little bit of info if you wanted to do the same/similar thing. Its long and poorly edited and probably misses most of the info you want but here it is, don't lay on the hate too thick (y) (I've never tried to edit a video before, unless I can fix it with spanners or a hammer its hard work)


https://youtu.be/Y80m1V079fI
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#14
Some more videos up on my YouTube channel if you would like to subscribe. Hopefully by the end of the year I will be able to have one of the UK's fastest twingo's. I hope to run a very low 13second quarter mile. Already its 60-100mph is as fast an e63 amg Very Happy

https://youtu.be/i6qK_DnPhck
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