Beiträge: 33.589
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
225
Bedankte sich: 7427
	8029x gedankt in 6556 Beiträgen
	 
 
	
		
		
		20.09.2018, 15:49 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 14.01.2019, 16:15 von Broadcasttechniker.)
	
	 
	
		Theoretically this could work.
But i don't know whether that works in real life.
With the respective pistons in the top dead center, but low in the liner you could be able to acces or at least inspect the places in question.
Changing or adding the O-ring should also work.
I would not go further than exposing the small end bearing.
The moment the oil scraper ring slips out of the liner you've lost.
Or better said, you've won the oilpan dismantling.
Imho there is no space to refit the ring.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
 
	
	
		So it means I can press a piston into a liner from above but I cannot put a liner over a piston from above because I can't reach the rings to compress them, right? 
So I must first remove the oil pan, remove the piston from above, then I put the liner and then press the piston from above.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 2.555
	Themen: 9
	Registriert seit: Jul 2016
	
Bewertung: 
9
Bedankte sich: 42
	665x gedankt in 563 Beiträgen
	 
 
	
	
		And take a look page 57 of the manual.
Its not good at all to overhaul without it.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.589
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
225
Bedankte sich: 7427
	8029x gedankt in 6556 Beiträgen
	 
 
	
		
		
		20.09.2018, 16:15 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 20.09.2018, 16:21 von Broadcasttechniker.)
	
	 
	
		When I did this, I had to remove all 4 liners WITH THE PISTONS IN THEM.
I did NOT pull the pistons, they always were in place.
Keep the piston/liner assy in their place, i.e. 1 in 1, 2 in 2 and so forth.
There is a left right, so don't turn them 180 degrees.
Read the manual!
I think there will "only" be debris/rust on the liner seating.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
 
	
	
		I found out the liners can't go out from above when the piston is in place, the liners are narrower then the piston at their bottom. I most push the pistons from the bottom after removing the big ends.
What do you think I should replace with new if I'm already taking pistones out?
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.589
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
225
Bedankte sich: 7427
	8029x gedankt in 6556 Beiträgen
	 
 
	
	
		No.
In this case I'd replace the motor with an other one.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
 
	
	
		I wish I have watched it before:
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.589
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
225
Bedankte sich: 7427
	8029x gedankt in 6556 Beiträgen
	 
 
	
	
		Its good for you because its in English, but there are no differences between the video and the shop manual.
	
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.589
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
225
Bedankte sich: 7427
	8029x gedankt in 6556 Beiträgen
	 
 
	
		
		
		23.09.2018, 18:26 
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 23.09.2018, 18:30 von Broadcasttechniker.)
	
	 
	
		As far as I know you don't have to open the cooling circuit when removing the AC compressor.
Look at my pictures. But I have to admit that it was the D7F 
http://www.twingotuningforum.de/thread-6...pid8426590
If you lost the gas "with an explosion" make shure that you top up compressor oil.
As for the pictures.
Please don't attach them.
Please don't host them outside the forum.
Please upload them with this internal tool 
https://pics.twingotuningforum.de/
I fixed the picture with the sump.
	
 
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
 
	
	
		Maybe in the d engine it's possible. There was no way I could take the c3g sump without moving down the compressor. It was blocked. Regarding the picture, l tried to upload here but it's limited to 500kb.
	
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 33.589
	Themen: 226
	Registriert seit: May 2007
	
Bewertung: 
225
Bedankte sich: 7427
	8029x gedankt in 6556 Beiträgen
	 
 
	
	
		No, its not limited.
Please, use the link supplied 
https://pics.twingotuningforum.de/
Why couldn't you move the compressor?
I must admit that Idon't know the C3G engine with AC.
This was one 
http://www.twingotuningforum.de/thread-7920.html
	 
	
	
Geteiltes Wissen ist doppeltes Wissen
	
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 274
	Themen: 29
	Registriert seit: Jun 2018
	
Bewertung: 
0
Bedankte sich: 28
	28x gedankt in 24 Beiträgen
	 
 
	
	
		I moved the compressor only after I disconnected it from the gas lines. The compressor blocks the sump. I can show you if you want.